רובנו אוהבים להתקלח במים החמים שמספק לנו דוד השמש או הדוד החשמלי. משום כך, כאשר הדוד מפסיק לחמם, דיירי הבית הגרים במרכז מזמינים שירותי אינסטלטור בגבעתיים כדי לבדוק את התקלה בדוד. גוף החימום של הדוד עלול להיפגע מסיבות שונות כמו שחיקה בדוד ישן או הצטברות של אבנית.

טיפול שוטף בדוד – ניקוי אבנית

כיצד נוצרת האבנית

הצטברות של אבנית בכמויות גדולות בדוד השמש או החשמל פוגעת בתפקודו של הדוד, והיא אחד הגורמים המרכזיים לתקלות שנוצרות בדודים. המים בארץ מכילים כמויות גדולות של מינרלים וסידן. בעת חימום המים מופרדים החומרים האלה מהמים ושוקעים על קרקעית הדוד. כך נוצרת אבנית החוסמת את גוף החימום, ויש צורך להזמין אינסטלטור מקצועי שיבצע ניקוי אבנית.

איך מתבצע ניקוי אבנית

כדי למנוע את הצטברותה של האבנית, מומלץ לקרוא מדי תקופה לאינסטלטור מומחה כדי שיוכל לנקות את האבנית מהדוד. כמו כן, האינסטלטור יכול להציע לכם להתקין כלים שיעזרו בסינון האבנית כדוגמת מסננים מיוחדים או שרוול מפלסטיק. עם זאת, גם אם כלים אלה מקטינים את ההצטברות, האינסטלטור עדיין צריך לבדוק את מצבו מפעם לפעם. האינסטלטור משתמש בכלים מיוחדים כדי לסלק את האבנית ולהחזיר את הדוד לפעולתו השוטפת.

לבחור אינסטלטור בגבעתיים

אלה כמה דגשים לבחירת אינסטלטור בגבעתיים שיעזרו לכם להזעיק את איש המקצוע הנכון אשר יסייע לכם בזמן אמת:

  • ניסיון – לכל בעל מקצוע צריך להיות ניסיון בתחום המבוקש. אינסטלטור מנוסה שראה דודים רבים בחייו יכול לתקן כל תקלה בדוד – בין אם מדובר בניקוי אבנית ובין אם יש צורך לאתר נזילה בדוד ולהחליפו.
  • מקצועיות – לצד הניסיון צריך האינסטלטור לשדר מקצועיות. אינסטלטור מקצועי ניגש ישר לעבודה ללא הקדמות מיותרות, ובסיום התיקון המהיר והמקצועי הוא יציע עצות מועילות לשמירה נכונה על הדוד.
  • הצעת מחיר – ניתן לבחון את האינסטלטור לפי הצעת המחיר שהוא מציע. אם המחירים שלו נמוכים מדי, ייתכן שמדובר באינסטלטור בלתי מנוסה או בלתי מקצועי. מנגד, לא מומלץ לבחור באינסטלטור המציע תיקונים במחירים מופרכים. מומלץ להתעדכן במחירים הממוצעים בשוק האינסטלציה ולבחור אינסטלטור בהתאם.
  • חיפוש באינטרנט – רשת האינטרנט מאפשרת לנו לבצע חיפוש מקיף ולבחור את האינסטלטור הנכון. תוכלו לגלוש בפורומים השונים המיועדים לתחום האינסטלציה, לקרוא את דעות הגולשים ולבחור את האינסטלטור המומלץ ביותר.
  • לשאול חברים – תקלות בדוד השמש ובדוד החשמלי הן מבין התקלות הנפוצות בארץ, ולכן סביר להניח שחבריכם הטובים התנסו בהזמנת אינסטלטור. בררו בקרב החברים וקרובי המשפחה לגבי אינסטלטור מומלץ שיכול לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.