התקשרו עכשיו ואבוא לעזור
דף הבית   »   הגברת לחץ מים – הסבר מפורט

הגברת לחץ מים – הסבר מפורט

מתי נדרשת הגברת לחץ מים בבית?

אנחנו אוהבים כשדברים עובדים מהר ולפי הקצב שלנו – אפליקציות שרצות בקלות על המכשיר הסלולרי או התור ברשת המזון שפשוט מוכרח להסתיים בקרוב. כאשר מדובר בבית הפרטי שלנו, נושא המהירות הופך לקריטי. משום כך, אין דבר מרגיז יותר ממים אשר אינם עוברים בקלות בצינורות. כשזה קורה, אנו נאלצים לחכות במשך זמן רב עד שנוכל לשטוף את כל הכלים לאחר ארוחת הערב או להתקלח לפני השינה.

פותחים את הברז וזרם המים מזכיר את הקצב שלכם לפני הקפה של הבוקר? לא מצליחים לשטוף כלים כי הזרימה שווה למהירות של צב ברוורס? המקלחות שלכם מתחרות בפתיחת הברזים של שאר בני הבית? כנראה שיש לכם לחץ מים נמוך בבית, ולא – זו לא גזירת גורל. אז אילו בעיות עלולות לגרום ללחץ בית לא תקין, ואיך ניתן להגביר את לחץ המים בחזרה? בואו נבדוק.

הגברת לחץ מים

ראשית, נסו להבין מהו מקור הבעיה בזרימת המים

בדרך לכיור שלכם הצנרת עוברת במקומות שונים ומשונים, וכל סדק, סתימה או תקלה בכל אחד מן השלבים יכולים להוביל לתוצאה סופית של זרם מים חלש. השלב הראשון בדרך להגעה ללחץ מים תקין בבית הוא לאתר מהיכן נובעת הבעיה.

 

האם הבעיה נובעת מתקלה בברז מסוים?

אם אתם פותחים את הברז במקלחת והוא מקרטע, אבל הברזים האחרים בבית בסדר גמור – בשורות טובות, כנראה מדובר בבעיה נקודתית בברז זה, והתיקון הולך להיות פשוט במיוחד. בשביל הגברת לחץ מים תצטרכו לבדוק אם מדובר במסנן סתום ומלא באבנית (אם כן, פרקו אותו, נקו או החליפו אותו והחזירו חזרה) או בנזילה או סדק בצינור המוביל לברז. לפעמים מדובר פשוט בארון מטבח שאחד מברזי הצינורות שתחתיו נדחף ונסגר חלקית, וכל מה שתצטרכו לעשות לצורך הגברת לחץ מים בברז זה לפתוח את הברז בחזרה.

לחץ מים חמים נמוך
במקרה בו לחץ המים נמוך דווקא כשאתם מנסים להזרים מים חמים, סביר להניח שמדובר בתקלה באזור הדוד. במקרה כזה יש צורך בבדיקה של הצינורות הנכנסים והיוצאים מהדוד כדי לאתר את הנזילה או הסתימה שגרמו לבעיה.

 

האם התקלה נובעת מבעיה באספקת המים האזורית או במבנה הבניין?

גם השכנים שלכם סובלים מלחץ מים נמוך בברזים שלהם? ייתכן בהחלט שמדובר בבעיה של השכונה, כשהצינור שמספק מים לרחוב שלכם מצליח להעניק מים לבתים הראשונים אבל כשהוא מגיע לסוף הרחוב מתחיל לגמגם. במקרה כזה כדאי לדבר עם העירייה למציאת פתרון – תיקון סתימות להגברת זרימת המים או הפעלת מגביר לחץ מים / משאבת מים במיקום מתאים.

 

בעיה נוספת היא זרימת המים בקומות העליונות של בנייני מגורים בעלי צנרת ישנה. המים מגיעים בקלות לקומות הראשונות בבניין אבל למעלה הזרם נחלש. במקרים כאלו ניתן להתקין משאבת מים לקומה או לדירה הפרטית שלכם והבעיה תיפטר.

 

האם הבעיה נובעת מתקלה בצנרת הבית?

פתחתם את כל הברזים, בדקתם והגעתם למסקנה שכל הברזים בבית סובלים מלחץ מים נמוך, אבל לא מדובר בבעיה ממנה סובלים גם השכנים שלכם. כנראה שמדובר בתקלה בצנרת שלכם: היא אולי ישנה מדי, סדוקה או סתומה. לפעמים מקור הבעיה הוא מסנן המים של הבית, שמומלץ לנקות באופן קבוע. לפעמים מדובר בסך הכל בשיבר שמישהו שכח לפתוח עד הסוף… הציצו באביזרים האלו, פתחו בהדרגה את השיבר ובדקו אם הבעיה נפטרת.

 

אם לחץ המים הנמוך נובע מצנרת חלשה, מדובר בהזדמנות מצוינת להחליף אותה ולמנוע הצטברות חלודה ולכלוך שימשיכו להזיק למים שלכם. אנו נוכל לעשות את העבודה במהירות ולהבטיח לכם עוד שנים של זרימת מים בטוחה וחזקה.

 

פתרון נוסף הוא לבצע מעקף – להעביר צינור שיעקוף חלקים בעייתיים של הצנרת ויספק את המים ישירות לברזי הבית. שימו לב שפתרון כזה אינו מומלץ כשהצנרת ישנה – משום שלחץ המים יגבר בנקודה אליה יוזרמו מים, וצינור חלש עלול לא לעמוד בעומס ולהתפוצץ. לכן, הקפידו להתייעץ עם אינסטלטור מומחה בדרך לתיקון הבעיה. לפעמים הפתרון יכולול פתיחה של סתימה באופן ידני או הזרמת לחץ מים הפוך לניקוי הצנרת.

 

 

 

הגברת לחץ מים – לא מוכרחים להתמודד עם זה לבד

לעתים זרימת מים איטית בברזים נגרמת בשל תקלות נקודתיות כמו שיבר סגור או פילטר של ברז שנסתם ושיש לנקותו. אך במקרים לא מעטים מדובר בבעיה גדולה יותר כמו סתימה בביוב. כשזה קורה, יש צורך לקרוא לאינסטלטור עם ניסיון.

כאשר פונים לאינסטלטור, חשוב לבחור את האדם הנכון אשר יתאים למשימה מורכבת כמו תיקון בעיות בצנרת או פתיחת סתימות בתוך הביוב הבעייתי. שימו לב כי אינסטלטור מתחיל או בלתי מקצועי עלול לגרום לנזקים שקשה יהיה לתקן לאחר מכן, ולכן מומלץ לבחור באדם מיומן ומנוסה. כדי למצוא את האדם הנכון, כדאי להקדיש זמן ולבצע חיפוש ורצוי מפה לאוזן. לחילופין תוכלו לחפש ברשת ולקרוא את תגובותיהם של הגולשים שהזמינו שירותי אינסטלציה לפניכם ולראות על איזה אינסטלטור הם ממליצים. כמו כן, סביר להניח שאחד מבין חבריכם הטובים פנה לאינסטלטור אמין לפחות פעם אחת בחייו, והוא יוכל לספק לכם פרטים נוספים.

 

אני, אורן רדה, אינסטלטור עם ניסיון של מעל 20 שנה אשמל לעמוד לרשותכם ולטפל בהגברת לחץ המים בביתכם.

בכל מקרה – גם במקרה של לחץ מים נמוך במיוחד יש פתרון. אל תתייאשו, צרו איתי קשר – ובהצלחה!

 

עוד בנושא:

שעון מים מסתובב חופשי ומזייף? כך תערכו בדיקת שעון מים!

התקשרו עכשיו ואבוא לעזור